Chrome Pointer

Öppet klagomål - bristen på information

   Jag tycker det är riktigt trist att skriva sånt här, men jag tycker faktiskt det är värt att ta upp. Om någon spelare känner sig träffad så är det absolut inte min mening - det här är endast riktat till hur SSE, Star Stable Entertainment AB, väljer att gå ut med sin information.
 
   Vi är kunder till ett företag som producerar ett spel. Vi betalar företaget för att kunna spela spelet. Vad har företaget för skyldigheter gentemot oss som kunder? Jo, att se till att vi får valuta för våra pengar, att spelet vi betalar för fungerar och alltid är möjligt att spela (undantaget då spelet uppdateras, då det borde vara en självklarhet för alla spelare att spelet inte är tillgängligt under några timmar) samt att vi spelare hela tiden får information om vad som händer i spelet. Om det finns en bugg som gör att spelet kan krascha har vi rätt att få veta det. Om något har blivit fel i spelet och ska rättas till har vi rätt att få veta det. Om något har blivit fel i spelet och inte ska rättas till har vi rätt att få veta det.
   Men får vi den informationen? Nej. Ibland har man tur och ser ett meddelande på Facebook, där företaget informerar oss om vad som händer. Ibland är det någon lycklig, enstaka spelare som fått reda på vad som händer, och som försöker informera sina medspelare, antingen via chatten i spelet eller via en blogg.
   Det finns ett stort problem med hur informationen i dagsläget sprids. Och det är att alla inte har tillgång till samma information som kund. Tänk om jag inte har ett Facebook-konto? Tänk om jag inte ens vet om att det finns SSO-bloggar? Och varför ska spelare av spelet, alltså företagets kunder, behöva informera andra kunder om saker som alla borde få veta direkt?
   Jag anser att vi som spelare av Star Stable Online har samma rätt till information om spelet. All information som postas på Facebook ska också postas på spelets nyhetssida. Att en enstaka spelare, en kund, ska behöva sprida information till andra kunder, är inte på något sätt okej. Särskilt inte eftersom majoriteten av spelets kunder är under arton. Ska företaget, som drivs av vuxna människor, sprida informationen, eller ska kunderna, som är barn, göra det åt dem?
 
  Det senaste som hände i den här vägen var schabraken som byttes ut i förra uppdateringen. Jag hade väntat mig någon slags kompensation för det, eftersom ett schabrak jag köpt hade bytts ut, men inget hände. Sedan ser jag på en annan blogg att enda sättet att få kompensation är att mejla in till spelet själv. Något sånt ska SSE själva gå ut med! Vi har en sån sjuk brist på officiell information att det finns inte, och det är något jag inte tycker är acceptabelt.
 
   Skärpning till er där på Star Stable-kontoret, se till att alla spelare får veta samma information!






Matilda Greenstone

Ja, usch vad jag är förbannad på teamet för att de är så dåliga på att ge ut information.
För kanske 2 månader sedan mejlade jag teamet och nämnde bland annat dessa två saker:
- De måste börja lägga upp allt på nyhets sidan istället för Facebook.
- Det finns OTROLIGT många yngre spelare och man måste vara 13 för att ha FB.

Liksom, de uppdaterar ju typ allt där, men man måste vara 13 för att ha FB.
Men inget hände, jag fick inte ens svar.

Ska jag vara ärlig börjar jag tröttna på hur SSO teamet inte ens verkar bry sig. Förlåt ni som tycker jag är elak.

Men liksom, se på det globala, se på hur dyrt allting är (Glasögon för 350 SC alltså vad händer SSO? När jag började spela var det dyrt om det kostade 85 SC, nu är 149 SC vardagsmat), se på detta med att bara lägga upp små nyheter på Facebook, se på sättt att hantera mobbning i chatten.

Är det så hög standard då längre?
Den frågan ställer jag mig rätt ofta angående SSO..


Aja, nu ska jag sluta klaga :/

Svar: Åh så sant som du säger. Jag tycker faktiskt ändå att du (liksom jag och många andra) har all rätt att klaga, för så här borde det verkligen inte gå till.
Esmeralda Silverforce

Alicia Starnight

Håller verkligen med där. Vi ska inte behöva sprida allt åt de, men jag har blivit tvungen att göra det. T.ex det där med att man får mejla supporten för att få Star Coins för schabraken. De borde ha en liten mindre nyhetssida på hemsidan, där de informerar om smågrejer, som statusar.

Svar: Mindre nyhetssida vore verkligen bra, samt viktigt! Jag blir lite bestört över att t ex du som spelare och kund ska behöva sprida nyheter som den här till andra, för det är långt ifrån professionellt av SSO-teamet att låta det ske. Att spelare sprider nyheter är jättebra, men alla ska ha tillgång till samma information eftersom vi spelar på lika villkor!
Esmeralda Silverforce

Genevieve Nightbard

TACK. <3.

Svar: Backar upp till tusen vet du!
Esmeralda Silverforce

Evangeline Silverbell

Aha, där fick jag alltså svar på att de som inte mejlar in inte får kompensation för schabraken.. vad dumt! Jag själv mejlade in direkt jag märkte felet, innan jag visste vad det berodde på. Hade jag vetat anledningen till buggen hade jag inte känt behovet av att rapportera felet - men då hade jag ju inte fått tillbaka mina star coins. Vad knappt.
För övrigt håller jag helt med om allt du skrev i det här inlägget.

Myra Riverfall

Spridit vidare detta! Skärpning starstable-teamet, säger jag bara.

Svar: (y)
Esmeralda Silverforce

Lovisa Underlee

Jag sprider detta på min blogg. Jag säger att man fick kopiera! Jag säger att det var på monokerus.se Esemralda Silveforces blogg ! <3333

Hejsvejs pussi och krami från Lovisa

Jojjo B)

Hej!
Skulle bara säga att det är sant,
bra att du tar upp det!
Och en sak till..
Hur ska jag som nt har Facebook få reda
på det om jag t.e.x inte läser bloggar eller har några vänner att chatta med?
( jag e dock tvärimot Cx,men jag har ikke FB endå )

Kom ihåg mig!

Namn: (ALLA anonyma kommentarer raderas)


E-postadress: (syns endast för mig)


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback


Jag är Esmeralda “Esme” Silverforce, 90-talist som alltid haft ett enormt intresse för hästdatorspel. Från att ha varit en spelare av MMORPG’t Star Stable Online sedan spelets start arbetar jag nu med spelet, men mitt enorma intresse för andra spel består - och det är just de spel jag spelar som ni kan ta del av här!

Utöver denna blogg delar jag aktivt med mig av spelbilder på min Instagram @GamingbyEsme och pratar även mycket om spel på YouTube. Jag är också grundare av Jorvikipedia, som är ett slags uppslagsverk om allt som handlar om Star Stable. Ni kan läsa mer om mig och vem jag är längre ner i menyn!

Kontakt: Hitta min kontaktinformation genom att klicka på brevikonen i menyn högst upp på sidan!

Disclaimer: Bloggen är privat driven och ingenting skrivet på den är betalt material om inte annat tydligt framgår i inläggen. All min egen text samt grafik får användas om länk ges tillbaka till mig.