Chrome Pointer

Sjukstuga och pengaproblem

   Nu är det verkligen förkylningsfeber på riktigt här. Är inne på dag 2 och är liksom pigg nog för att sitta framför datorn men alldeles för sjuk för att orka röra på mig längre än till hallen. Kommer bli hemma i morgon med men hoppas jag är fräsch nog för att orka ta mig utanför dörren på torsdag.
 
   Jag insåg för ett tag sedan att något var på tok med mitt PayPal-konto, då jag inte blivit betald för min YouTube-kanal på... rätt länge, faktiskt. Sen lyckades jag glömma bort det, dum som man är, och jag tog tag i det på nytt igår. Jag får betalt genom ett MCN som heter Curse och de har GRYM support. (Jag misstänker att de är himla snabba på att svara också för att de numera inte har särskilt många kanaler kopplade till sig.) På knappt ett dygn har jag och en supportkille skickat ca 10 mail fram och tillbaka och med hans senaste mail, och ett svar fick jag typ tre minuter efter att jag skickat min förfrågan. Jag har inget emot att vänta lite på supportärenden för jag har ju god erfarenhet av hur det fungerar för någon att arbeta med support, men då det faktiskt handlar om pengar som jag ska få men inte har fått känns det tryggt att kunna prata med någon rakt på. Nu tror jag att jag har begripit vad problemet var, vilket är skönt, haha. Det är viktigt att hålla koll på sin inkomst!
   Något som jag vill trycka lite extra på då är bemötande! Jag har blivit väldigt bra bemött från Curses support, men för att göra kontaktens dag lite bättre är det också viktigt för mig som kund att tänka på hur jag bemöter supporten. Just för att jag har goda vänner som jobbar med support på flera olika företag (inte minst på mitt eget jobb) så tänker jag alltid till en extra gång innan jag skickar iväg ett meddelande till valfri support, oavsett vad ärendet handlar om. Visst kan jag ibland vara lite upprörd om något gått snett till, men det ger mig inte rätten att vara elak som många tyvärr är. Genom att jag tänker på hur jag uttrycker mig blir det trevligare för personen i supporten att vara på jobbet och vi kan hålla en konversation som är trevlig åt båda håll. Jag har en kompis som en gång gick hem gråtandes från sitt jobb efter en dag där hen fått flertalet ärenden med personliga påhopp och hot. Hur kan man bete sig så som kund? Det skulle aldrig falla mig in att kontakta en support på något som helst företag och börja skriva elaka saker till personen jag nu får kontakt med. Jag tror verkligen, som jag sagt här på bloggen i många år, att det är ett stort problem då människor inte inser att allt de skriver på internet har konsekvenser eftersom det alltid sitter en annan människa bakom nästa datorskärm. Man har verkligen aldrig en ursäkt för att vara elak mot en annan människa, särskilt inte för att de bara sköter sitt jobb.
   Att jobba inom support eller kundtjänst är ofta väldigt otacksamma jobb, och det är viktigt att man som kund tänker på att man pratar med en människa som bara gör sitt jobb och följer vissa riktlinjer. Kundtjänst och support är jätteviktigt på de flesta företag, men det är onödigt att som kund skrämma bort de som jobbar med det genom att vara otrevlig i sitt bemötande! (Tänker spontant på de kommentarer min lokala matbutik har fått på sin Facebook det senaste året. Jösses vad mycket hemskt folk kan säga om små bagateller och det är bojkott där och en kränkt svennebanan där. Kan verkligen inte vara kul att vara stackaren som lite klämkäckt ska försöka ha ett glatt och professionellt bemötande till de människor som bara spyr galla tillbaka på en!)
 
   Nu var det en return från Bittertant Esme här kände jag, och så lämnar jag bloggen för dagen. Jag hoppas att min stackars hals är lite bättre igen i morgon, för just nu har jag verkligen INGEN röst, hehe...
 
   Jag avslutar dagens inlägg med en av mina favoritbilder från Star Stable just nu! Modellen är gjord av GM Lisa (är tyvärr lite osäker på modellens textur, men jag TROR den är gjord av GM Kaya), poseringen och grundläggande ljussättning är gjord av mig och avslutande bildredigering är gjord av GM Freya. Världens bästa collab!
 
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Double tap if you love your Jorvegian Warmblood! 💕 🐴 #StarStable #StarStableOnline #JorvegianWarmblood #StarterHorseAppreciation

Ett inlägg delat av Star Stable (@starstableonline) 27 Nov 2018 kl. 6:09 PST







Kom ihåg mig!

Namn: (ALLA anonyma kommentarer raderas)


E-postadress: (syns endast för mig)


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback


Jag är Esmeralda “Esme” Silverforce, 24 år och har alltid haft ett enormt intresse för hästdatorspel. Från att ha varit en spelare av MMORPG’t Star Stable Online sedan spelets start arbetar jag nu med spelet, men mitt enorma intresse för andra spel består - och det är just de spel jag spelar som ni kan ta del av här!

Utöver denna blogg delar jag aktivt med mig av spelbilder på min Instagram @GamingbyEsme och pratar även mycket om spel på YouTube. Jag är också grundare av Jorvikipedia, som är ett slags uppslagsverk om allt som handlar om Star Stable. Ni kan läsa mer om mig och vem jag är längre ner i menyn!

Kontakt: Hitta min kontaktinformation genom att klicka på brevikonen i menyn högst upp på sidan!

Disclaimer: Bloggen är privat driven och ingenting skrivet på den är betalt material om inte annat tydligt framgår i inläggen. All min egen text samt grafik får användas om länk ges tillbaka till mig.