Chrome Pointer

Why?

   Jag har ju klagat lite på Harry Potter: Hogwarts Mystery i några blogginlägg, men ju längre in jag kommer i det (för det är ju Harry Potter, jag är som Potterhead typ tvungen att spela - och jag vill faktiskt veta vad som händer i storyn) desto mer undrar jag VARFÖR det så prompt skulle bli mobilspel av det här. Varför har ett MMORPG på lite mer gamingvänliga plattformar inte blivit en grej redan för tio år sen? Varför skulle produktionspengar gå in i det här som är icke-linjärt trots ett försök till att ge spelaren en story (typ "Rowan ligger i sjukhusflygeln och är JÄTTESJUK så du måste besöka henne efter skolan men hon är ändå med på förvandlingskonsten och skvallrar som om inget har hänt innan hon plöstligt efter lektionen återigen är typ döende i sjukan"), småbuggigt och helt enkelt oanvändarvänligt då spelare knappt är välkomna att spela eftersom man blir ombedd att betala typ 50 spänn var femte minut för att kunna fortsätta?
 
   Ja, det är vackert, och stunder som den här är fantastiskt fina i det här spelet. Mycket mer än så är det inte tyvärr...
 
   Men HUR DÖGULLIG är inte Hagrids hund Fang som valp?! VIll typ ta med honom hem 






Siri Birchsong

Ett MMORPG med en fast summa per månad hade varit SÅ mycket rimligare och troligen också en bättre upplevelse. Jag slutade spela vid typ första pay to play-avbrottet för att jag kände att det här är ett spel som skapats för att pumpa en fandom på pengar snarare än för att någon faktiskt velat skapa ett bra spel som användare kan uppskatta och vilja lägga pengar på. Det känns som att man inte har litat på sin målgrupp tillräckligt mycket, jättesynd och konstigt tycker jag.

Lilly Underwood

Jag hade nog också föredragit ett onlinespel, men känner samtidigt att många nog är mer kritiska än vad jag är (bör vara?). Energigränsen är dryg i och med alldeles för många avbrott mitt i händelser vilket förstör spelkänslan lite - likaså långa väntetider. Ändå tycker jag det är bra på ett sätt, spelet i sig är ju inte byggt på svårighetsgrad och man skulle annars kunna klicka sig igenom hela spelet på några dagar. Fast när det går ut på tålamod blir det att de strävar extra efter ens plånbok istället.. inte värt pengarna. I övrigt älskar jag karaktärerna, och storyn är spännande, men bland kontinuitetsfel, slarv, långdragna, repetitiva lektioner, blir det lätt att jag tappar intresset och drar mig för att spela trots att huvudinnehållet lockar. Det som är så trist med mobilspel är att de alltid verkar gå ut på snabba cash, istället för passionen som går in i att skapa ett större spel. Är inte direkt insatt, men.. ja :( Trist!

Kom ihåg mig!

Namn: (ALLA anonyma kommentarer raderas)


E-postadress: (syns endast för mig)


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback


Jag är Esmeralda “Esme” Silverforce, 23 år och har alltid haft ett enormt intresse för hästdatorspel. Från att ha varit en spelare av MMORPG’t Star Stable Online sedan spelets start arbetar jag nu med spelet, men mitt enorma intresse för andra spel består - och det är just de spel jag spelar som ni kan ta del av här!

Utöver denna blogg delar jag aktivt med mig av spelbilder på min Instagram @GamingbyEsme och pratar även mycket om spel på YouTube. Jag är också grundare av Jorvikipedia, som är ett slags uppslagsverk om allt som handlar om Star Stable. Ni kan läsa mer om mig och vem jag är längre ner i menyn!

Kontakt: Hitta min kontaktinformation genom att klicka på brevikonen i menyn högst upp på sidan!

Disclaimer: Bloggen är privat driven och ingenting skrivet på den är betalt material om inte annat tydligt framgår i inläggen. All min egen text samt grafik får användas om länk ges tillbaka till mig.