Why?
Jag hade nog också föredragit ett onlinespel, men känner samtidigt att många nog är mer kritiska än vad jag är (bör vara?). Energigränsen är dryg i och med alldeles för många avbrott mitt i händelser vilket förstör spelkänslan lite - likaså långa väntetider. Ändå tycker jag det är bra på ett sätt, spelet i sig är ju inte byggt på svårighetsgrad och man skulle annars kunna klicka sig igenom hela spelet på några dagar. Fast när det går ut på tålamod blir det att de strävar extra efter ens plånbok istället.. inte värt pengarna. I övrigt älskar jag karaktärerna, och storyn är spännande, men bland kontinuitetsfel, slarv, långdragna, repetitiva lektioner, blir det lätt att jag tappar intresset och drar mig för att spela trots att huvudinnehållet lockar. Det som är så trist med mobilspel är att de alltid verkar gå ut på snabba cash, istället för passionen som går in i att skapa ett större spel. Är inte direkt insatt, men.. ja :( Trist!
Ett MMORPG med en fast summa per månad hade varit SÅ mycket rimligare och troligen också en bättre upplevelse. Jag slutade spela vid typ första pay to play-avbrottet för att jag kände att det här är ett spel som skapats för att pumpa en fandom på pengar snarare än för att någon faktiskt velat skapa ett bra spel som användare kan uppskatta och vilja lägga pengar på. Det känns som att man inte har litat på sin målgrupp tillräckligt mycket, jättesynd och konstigt tycker jag.