Det här med information
Var dök meddelandet upp? Jag ser kan inte se att de har skrivit någonting om dagens strul. :/
Håller verkligen med dig, mycket bra skrivet. En välinformerad kund är en glad kund, och en glad kund betalar. Så SSO kommer enbart tjäna på att bli bättre med informationen, de har inte direkt något att förlora på det.
Håller med dig till 100%. Nu är min server inte tillgänglig vilket jag tycker är lite konstigt med tanke på att klockan är över 16:00 och då brukar min server vara igång. På ditt förra inlägg då du undrade när vinnarna ur Facebook-tävlingen fick veta det så fick de svar på det under dagen. :)
Ja dom är verkligen usel på att skriva ner all information på deras hemsida.. det är ju ändå den som tillhör spelet lixom. Nu behöver man i princip ha facebook och instagram för att hänga med i saker (dom verkar ju posta lite random mellan dessa)
Hahah, du vet hur glad jag är på SSO just nu.
Två jävligt ärliga långfingrar upp.
Man ska inte behöva skaffa facebook för att få information.
Man ska inte behöva söka runt på bloggar för att få officiell information som ska gå ut till ALLA spelare (tänker på t ex sadelfiltarna.)
SSO ska ge blotta fan i att låta bloggare göra deras jobb som informationsansvariga.
What, Genevieve? Har det kommit nya schabrak också? o.o
^för att dra den historian lite kort.
De skotskrutiga filtarna råkade bytas ut mot antingen en annan färg eller mot osläppta filtar. Dock gick inte SSO ut med någon information om detta utan man fick läsa sig till på någon blogg att man skulle mejla och berätta vilken filt man hade köpt från början så fick man sina SC tillbaka.
Sååå det blev fel i spelet som indirekt ledde till att folk förlorade sc (för de fick ju inte varan de betalat för) och SSO förlitade sig på något jävla vänster på att man skulle ha koll på just den här bloggen.
Min teori är att "Nyheterna" på hemsidan hålls ren från bugginfo just för att nya kunder och främst då föräldrarna kommer att surfa där. Då kan de se hur levande spelet är med sina uppdateringar. Typ "titta vad duktiga vi är, köp detta till era barn". Att sedan informera om alla tabbar och förseningar som händer tror jag att dom drar sig för att göra - inför föräldrarna. Även om buggar och förseningar är ett helt normalt inslag i ett onlinespel!
Det göms undan och publiceras på Facebook och Instagram istället. Tror jag :) Men att en tävling inte publiceras...hm...
Realtidsinfo är en jättebra idé! En rullande text, en liten box eller en helt egen flik på hemsidan - möjligheterna är många. Där kan de sedan radera meddelanden som inte är aktuella längre.
Angående att de inte vill visa en "ful" fasad med fel på hemsidan. Kan de inte skapa en infosida som man bara kan komma åt om man är inloggad då? Där det på onsdagar står när de plockade ner servern och när de beräknar att den är uppe igen, samt om något annat mer akut händer. Hade varit en mycket smidigare lösning än att bara posta på fb...
Jag håller helt och hållet med dig på den här punkten. :/