Chrome Pointer

Det här med information

   Åååh det är så trist att jag ens sitter och skriver det här! Men jag skriver för att jag vill ha en förbättring och jag är inte ensam.
 
   Bristen på information. Alltid samma fråga. Då jag var på Pixel Tales och verkligen fick säga mitt i våras var det en punkt jag verkligen tog upp. Innan dess hade jag skrivit om det flera gånger. Och det är så många spelare som är irriterade och förvirrade över att inte få veta något.
 
   Nu var det ju en utlottning som hölls på Facebook igår. Tre spelare i sällskap av målsman (om man inte var myndig) skulle få chansen att besöka SSO-kontoret nu på lördag. Tävlingen annonserades ut endast på Facebook. Om man är under tretton år får man inte ha Facebook. Många vill inte ha Facebook. Har inte SSO flera miljoner spelare världen över, men bara 130 000 gillar deras Facebook-sida?
   Snälla SSO - ge era spelare en ärlig chans och berätta åtminstone om det på er nyhetssida, som alla spelare har tillgång till.
 
   Idag stängdes spelservrarna inte ner. Klockan tickade mot två, utan att servern stängdes. Men nyheterna var uppdaterade och spelare kutade kors och tvärs över Jorvik och undrade vad som hände med den utlovade uppdateringen. Till slut stängs servern och det kommer ett meddelande på Facebook som säger "Vi var tvungna att fixa med en massa extra grejer innan vi stängde ner servern men nu är vi igång".
   Snälla SSO - skriv det på er nyhetssida nästa gång, och skriv det då ni inser att ni inte ska stänga servrarna vid vanlig tid.
 
   Jag tycker inte att det här är orimligt - jag tycker att Star Stable Entertainment som företag ska se till att ta hand om sina kunder och hela tiden hålla dem informerade om vad som pågår. Att inte veta vad som pågår är sådant som skapar missnöje bland kunder.
   Och för att förtydliga så klagar jag för att jag verkligen bryr mig. SSO är mitt stora intresse och jag vill självklart därmed försöka påverka och förbättra de brister som finns runt spelet.
 
   I slutänden - cred till Star Stable Entertainment för att vi faktiskt fick ett förklarande meddelande om varför uppdateringen inte har gått till som vanligt. Men det är fortfarande något som skulle ha dykt upp på deras egen hemsida, tillgängligt för alla spelare.






Fiona Underland

Jag håller helt och hållet med dig på den här punkten. :/

Fiona Underland

Var dök meddelandet upp? Jag ser kan inte se att de har skrivit någonting om dagens strul. :/

Svar: På deras Facebook, dock vet jag inte om det endast hamnade på deras internationella sida eftersom det endast skrevs på engelska...
Esmeralda Silverforce

Dalma Suncake

Håller verkligen med dig, mycket bra skrivet. En välinformerad kund är en glad kund, och en glad kund betalar. Så SSO kommer enbart tjäna på att bli bättre med informationen, de har inte direkt något att förlora på det.

Svar: Jag tycker det är tråkigt att vi spelare har bett om mer information många gånger, och ändå blir det inte bättre :(
Esmeralda Silverforce

Vendela Riverfield

Håller med dig till 100%. Nu är min server inte tillgänglig vilket jag tycker är lite konstigt med tanke på att klockan är över 16:00 och då brukar min server vara igång. På ditt förra inlägg då du undrade när vinnarna ur Facebook-tävlingen fick veta det så fick de svar på det under dagen. :)

Svar: Har koll på vinnarna, jag har inte haft något att göra idag så jag har typ inte gjort annat än att uppdatera SSO's Facebooksida xP
Esmeralda Silverforce

Veronika Dragonforce

Ja dom är verkligen usel på att skriva ner all information på deras hemsida.. det är ju ändå den som tillhör spelet lixom. Nu behöver man i princip ha facebook och instagram för att hänga med i saker (dom verkar ju posta lite random mellan dessa)

Genevieve Nightbard

Hahah, du vet hur glad jag är på SSO just nu.

Två jävligt ärliga långfingrar upp.

Man ska inte behöva skaffa facebook för att få information.
Man ska inte behöva söka runt på bloggar för att få officiell information som ska gå ut till ALLA spelare (tänker på t ex sadelfiltarna.)

SSO ska ge blotta fan i att låta bloggare göra deras jobb som informationsansvariga.

Amanda Rainwood

What, Genevieve? Har det kommit nya schabrak också? o.o

Svar: Just schabraken var en tidigare händelse, innan Ferdinands Hästmarknad kom till spelet för fösta gången.
Esmeralda Silverforce

Genevieve Nightbard

^för att dra den historian lite kort.

De skotskrutiga filtarna råkade bytas ut mot antingen en annan färg eller mot osläppta filtar. Dock gick inte SSO ut med någon information om detta utan man fick läsa sig till på någon blogg att man skulle mejla och berätta vilken filt man hade köpt från början så fick man sina SC tillbaka.

Sååå det blev fel i spelet som indirekt ledde till att folk förlorade sc (för de fick ju inte varan de betalat för) och SSO förlitade sig på något jävla vänster på att man skulle ha koll på just den här bloggen.

Ava Nightroad

Min teori är att "Nyheterna" på hemsidan hålls ren från bugginfo just för att nya kunder och främst då föräldrarna kommer att surfa där. Då kan de se hur levande spelet är med sina uppdateringar. Typ "titta vad duktiga vi är, köp detta till era barn". Att sedan informera om alla tabbar och förseningar som händer tror jag att dom drar sig för att göra - inför föräldrarna. Även om buggar och förseningar är ett helt normalt inslag i ett onlinespel!
Det göms undan och publiceras på Facebook och Instagram istället. Tror jag :) Men att en tävling inte publiceras...hm...

Svar: Om teorin stämmer vore det ändå lite tragiskt. Jag litar ännu mindre på de som försöker sopa alla problem under mattan. Man märker också på deras Facebooksida att många föräldrar klagar då barnen inte kan spela, i synnerhet då supporten inte svarar efter utlovad maxtid, så jag tror inte att det gör någon större skillnad i slutänden.Men, tänk om det fanns en "extra nyhetssida", med typ realtidsinfo? Så fort som något kaosar SKA man då kunna gå till den extra sidan och se vad det är som pågår? Välinformerade kunder är oftast nöjda kunder!
Esmeralda Silverforce

Ava Nightroad

Realtidsinfo är en jättebra idé! En rullande text, en liten box eller en helt egen flik på hemsidan - möjligheterna är många. Där kan de sedan radera meddelanden som inte är aktuella längre.

Svar: Då jag först fick höra om hemsidan så lät det nästan som att något sånt skulle komma, men jag kan ju ha missuppfattat helt. Men visst vore det smart, då skulle vi slippa behöva gissa!
Esmeralda Silverforce

Maria

Angående att de inte vill visa en "ful" fasad med fel på hemsidan. Kan de inte skapa en infosida som man bara kan komma åt om man är inloggad då? Där det på onsdagar står när de plockade ner servern och när de beräknar att den är uppe igen, samt om något annat mer akut händer. Hade varit en mycket smidigare lösning än att bara posta på fb...

Svar: Det tyckte jag var en klok grej! Saker som kaosar rör ju ändå bara de som faktiskt spelar så det är ju inte direkt relevant för de som inte är inloggade...
Esmeralda Silverforce

Kom ihåg mig!

Namn: (ALLA anonyma kommentarer raderas)


E-postadress: (syns endast för mig)


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback


Jag är Esmeralda “Esme” Silverforce, 90-talist som alltid haft ett enormt intresse för hästdatorspel. Från att ha varit en spelare av MMORPG’t Star Stable Online sedan spelets start arbetar jag nu med spelet, men mitt enorma intresse för andra spel består - och det är just de spel jag spelar som ni kan ta del av här!

Utöver denna blogg delar jag aktivt med mig av spelbilder på min Instagram @GamingbyEsme och pratar även mycket om spel på YouTube. Jag är också grundare av Jorvikipedia, som är ett slags uppslagsverk om allt som handlar om Star Stable. Ni kan läsa mer om mig och vem jag är längre ner i menyn!

Kontakt: Hitta min kontaktinformation genom att klicka på brevikonen i menyn högst upp på sidan!

Disclaimer: Bloggen är privat driven och ingenting skrivet på den är betalt material om inte annat tydligt framgår i inläggen. All min egen text samt grafik får användas om länk ges tillbaka till mig.