Chrome Pointer

Tickitickitickitickitock

   För er som inte har gjort dagens än, you know the drill:
 
 
   Hur ska man sammanfatta de här relativt korta uppdragen som vi nu har haft under två dagar? Jag tycker de var väldigt passande, väldigt trevligt, riktigt roliga. Jag har tidigare fått på förfrågan att skriva ett litet inlägg om dörren som vi nu vet leder till klocktornet: Jag kan erkänna att jag hade gissat på att den ledde till en källare, eftersom den var så liten.
 
   KLOCKAN RÖR PÅ SIIIIIIIG! Jag älskar detaljer, som ni vet, och det här är en detalj jag önskat mig länge. Vilken himla tur jag har, haha ^^ Det är ju ingen viktig grej, men det är en sån underbar detalj att man kan vända sig till klocktornet och se vad klockan är. Att kunna se samma sak på fler ställen i spelet vore självklart jättekul det med; om Jorvik City blir typ värsta storstaden kommer åtminstone jag hoppas på någon himla skyskrapa med digitalklocka på, hehe.
 
   Att vi fick gå in både i Barneys silo samt i klocktornet - genialiskt. Jag tycker det är samma sak som med Vingårdens vinkällare, Vingårdens bibliotek och trädkojan i Gröndal, det lyfter verkligen spelet att vi får se fler platser. Hoppas att SSO-teamet fortsätter med samma stil, för jag tycker det är superkul med de här nya platserna :D
 
 
   Märkte ni att det gick att sitta på alla bänkarna uppe hos Bonny i silon? Detaljer ♥
 
 
   Bonny tyckte jag var en rätt intressant karaktär, som kombinerade sitt eget storhetsvansinne med mycket skamfylld ångest. Jag får ändå intrycket av att hon är mer intresserad av klockor än av andra människor; att invånarna i Silvergladebyn inte överlever utan klocktornet, det är ju att gå lite till överdrift. De flesta av våra NPC's bygger ju dock på att de är just så överdrivna, vilket gör att vi lättare kommer ihåg dem. Detta är inget nytt skivarknep - tror att det tidigaste exemplet på att överdriva karaktärer kommer från Oliver Twist, skriven av Charles Dickens för en herrans massa år sedan. Genom att överdriva olika character traits gör man ju så att läsarna (i detta fallet spelarna) lättare kommer ihåg karaktärerna, vilket i ett spel med många NPC's nästan krävs för att spelarna ska komma ihåg alla. Bara lite kuriosa, där.
   Tyckte btw att tröjan man fick av Bonny var rätt söt, tack för den!
 
   Jag är personligen väldigt nöjd med de här uppdragen, tycker att de var roliga :) Vad tyckte ni om dem?






Wirre Weris Drake

Jag gillade dom och framförallt tröjan man fick, super snygg :D

Azzurra Eastwood

Älskade verkligen uppdragen. Första jag tänkte på när jag såg Bonny var STEAMPUNK. Mer steampunk till folket! :D
Skulle vara sjukt najs med mer steampunkkläder ^^

Rose Greenhill

Superkul uppdrag - jag fick både nya favoritställen och ett och annat gott skratt... Dessutom tänker jag på Big Ben och London varje gång jag ser namnet Big Bonny, vilket är helt underbart eftersom London är min absoluta favoritstad i världen, hehe (möjligen med undantag för Stockholm) ^^

Kom ihåg mig!

Namn: (ALLA anonyma kommentarer raderas)


E-postadress: (syns endast för mig)


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback


Jag är Esmeralda “Esme” Silverforce, 90-talist som alltid haft ett enormt intresse för hästdatorspel. Från att ha varit en spelare av MMORPG’t Star Stable Online sedan spelets start arbetar jag nu med spelet, men mitt enorma intresse för andra spel består - och det är just de spel jag spelar som ni kan ta del av här!

Utöver denna blogg delar jag aktivt med mig av spelbilder på min Instagram @GamingbyEsme och pratar även mycket om spel på YouTube. Jag är också grundare av Jorvikipedia, som är ett slags uppslagsverk om allt som handlar om Star Stable. Ni kan läsa mer om mig och vem jag är längre ner i menyn!

Kontakt: Hitta min kontaktinformation genom att klicka på brevikonen i menyn högst upp på sidan!

Disclaimer: Bloggen är privat driven och ingenting skrivet på den är betalt material om inte annat tydligt framgår i inläggen. All min egen text samt grafik får användas om länk ges tillbaka till mig.